Демонтаж на климатици

Използването на климатици се смята за един от най-добрите начини за охлаждане на една стая. Климатиците се монтират на стената, като най-често се пробиват 6 дупки според планката на климатика и се захваща с дюбели към стената на която искаме да се монтира вътрешното тяло. Въпреки това с времето климатика се aмортизира и спира да работи, и се налага да се демонтира, с цел ремонт или смяна с друг.

Демонтажът на климатика на пръв поглед изглежда лесен, но има определени правила и изисквания които трябва да следваме и спазваме, за да може да извършим повторен монтаж на климатици и да не се налага доплащане за нов тръбен път или допълване с фреон. Демонтажът на климатик се извършва от специализирани техници на климатична техника.

 

 

Демонтаж на климатик - 09,  12  BTU - 69 лв.

Демонтаж на климатик - 14,  18  BTU - 79 лв.

Демонтаж на климатик - 20,  24  BTU - 99 лв.

Демонтаж на колонен климатик        - 119 лв.


Демонтаж на стъклопакет                   - 40 лв.

Превозжане на климатик (София)        - 25 лв.



 Всички цени са без ДДС!
 

Демонтаж на климатик - подробно описание

Преди да започнете да демонтирате климатика трябва да съберете фреона на климатика. Това става като включите климатика на режим охлаждане на максимален вентилатор и минимална температура в зависимост от марката и модела на климатика.

След това го изчаквате да поработи 3-5 мин. Сваляте пластмасовите капаци на външното тяло, за да може да имате достъп до крановете на климатика.

Климатика има една странична капачка и две долни. Развиват се трите капачки и на най-долната се завива монометъра, за да се провери налягането на фреона (за да се следи във всеки един момент). Взимате шестограм 5 мм. или 4 мм. в зависимост от модела и марката на климатика.

Затваряте крана на малката тръба (при битовите климатици дебелината й е 6 мм). След което следите стрелката на монометъра. Когато падне под нулата затваряте крана и на дебелата тръба, ако нямате монометър след затварянето на тънката тръба засечете 40-80 сек. в зависимост от дължината на трасето между вътрешното и външното тяло на климатика. След като сте затворили и дебелия кран климатика се изключва веднага от дистанционното, изчаква се около 4-5 мин. да изключи вентилатора след което се изключва и от ел. мрежата. Впоследствие отвивате и херметическите гайки на тънката и дебелата тръба на външното тяло. Краищата на тръбите се изолират с тиксо, за да не влиза влага или боклук. След което разкачвате кабелите от клемореда.

Когато външното тяло е освободено от вътрешното може да се демонтира от стойките. За отвиване на болтовете от стойката е необходим ключ 13. След като демонтирате външното тяло, развивате дюбелите на стойките и ги демонтирате.

Преди да започнете с демонтирането на вътрешното тяло трябва да изрежете гайките от тръбите, за да може лесно да се прекарат през дупката на стената. Пакета се изправя и тръбите се събират една до друга. След това вътрешното тяло се откача от щипките на металната планка и пакета се издърпва през дупката (ако не може да се издърпа се изрязва от вътрешната страна). За финал се демонтира планката (вътрешното тяло) от стената. Ваше е решението дали ще успеете да спазите всички инструкции или ще отделите от 50-60 лв. и климатика ще бъде демонтиран от специализирани лица.
 

Демонтирането на климатика се състои от няколко основни елемента на работа:

  • Събиране фреона на климатика.
  • Демонтиране на вътрешното и външното тяло на климатика.
  • Събиране на тръбния път и ел. кабелите между вътрешното и външно тяло на климатика.
  • Демонтиране на вътрешната планка на климатика и на стойките на външното тяло.
  • Запечатване на тръбния път на климатика.
  

Демонтаж на климатици - Почистване

Когато се демонтира климатика и преди да се монтира повторно е препоръчително да се почисти основно вътрешното и външното тяло на климатика. Климатика е хубаво да се почисти основно, тъй като ламелите на климатика с течение на времето са се замърсили и това води до намаляване на работоспособността на климатика и до евентуални бъдещи проблеми.
 

1. Почистване на външното тяло
  • Разглобявате ламарините на външното тяло на климатика.
  • Покривате и изолирате платките и електрониката на външното тяло на климатика.
  • Най-качествено и ефективно се почиства с пароструйка. Внимателно се почиства топлообменника като се внимава да не се изкривят ламелите (много трудно и бавно се възстановяват).
  • Най-накрая изчиствате дъното на външното тяло на климатика, за да може в режим на отопление да се отича безпроблемно конденза на външното тяло.
  • След като сме извършили гореспоменатите процедури, може да сглобим и затворим внимателно външното тяло на климатика.

2. Почистване на вътрешното тяло
  • Първо сваляте филтрите, които се намират под капака и се измиват само с вода, без да се ползват никакви препарати.
  • Разглобявате внимателно и сваляте пластмасите на вътршното тяло, като се внимава да не се счупят горните държачи на панела.
  • След като сте свалили пластмасите на вътршното тяло, започвате да почиствате питата. Първо я почиствате с четка и пароструйка, след което взимате спрея за почистване на климатици и го нанасяте върху питата. Когато приключите с напръскването на питата се изчаква около 5 минути и почиствате отново с паростуйката.
  • Остана само да почистите турбината на вътрешното тяло на климатика. Първо почиствате с четка прахта, след което се измива с пароструйка. Напръсквате със спрея за почистване на климатици и отново както при почистването на питата се изчаква около 5 мин. след което минавате още веднъж с пароструйката, за да се отмие мърсотията която е останала. След като сте извършили всички гореспоменати процедури, може да сглобите климатика и да го монтирате отново.

Свържете се с нас

+359 877 44 77 47 klima_m@abv.bg

Търсене